lördag 19 juni 2010

Fullmäktige på Måndag.

Är kallad, och Rumskulla får spela utan mig på läktaren på Måndag.

Skolskjutsarna skall upp. Jag har läst de bilagor som bifogats, finns inget stöd för någon besparing. "Mina" väljare på hemmaplan är entydiga, katastrof. Själv har jag hela tiden sagt att det inte är bra.
Jag kommer rösta mot förslaget. Min övertygelse är att det inte är sunt att behöva gå 6 km på mörka oplogade vägar i kyla. För att komma till hållplatsen. Jag bor på landet, och ser verkligheten. Förslaget är landsbygdsfientligt! Och vad visar på att det blir någon besparing?

1 kommentar:

  1. Håller med...Bra att du är kallad...Här är det viktigt att komma rätt i frågor från början, dvs göra rätt från början. Jag anser att detta är en rätt onödig process i nuläget. Finns inga besparingar att göra inom nuvarande avtal . Alltså är det onödigt att driva denna fråga just nu. Demokratiprocessen i en så viktig fråga måste prioriteras och ska man göra förändringar skall man inte driva dem i form av att alla andra kommuner omkring oss har 6 km som regel...Vimmerby är en landsbygdskommun och leds av landsbygdsvänner...därför är det viktigt att värna ungdomars möjlighet att trivas på landsbygden och få dem att välja Vimmerby gymnasium av många olika skäl men framförallt av kvalitetsskäl. Bra transporter, bra undervisning, bra lokaler osv. Lycka till ikvill!!

    SvaraRadera