onsdag 31 mars 2010

Moderater sprider osanning i Vimmerby.

Moderaterna fortsätter på sin inslagna väg, personangrepp och lögn.

Jo då Moderaten lever i tro att vara den felfria messerschmidten i Vimmerby.
Allt har sin tid, så även att syna Moderaternas nya Vimmerby namn i sömmarna.

Men nu till en ren lögn från Moderaterna.
Moderaterna skriver om ett telesamtal från en partifrände, fel, det var och är inte en partifrände. Har ingen aning om vad damen i fråga har för partifärg.
Hon ringde angående behovet av att driva en specifik boende fråga.
Läs, det står inget om parti, dikt och f-b lögn.

Om moderaterna tror att de är ensam om att personer hör av sig, så kan jag trösta är inte fallet. Nu ska jag försöka vara tydlig, så att inte några misstolkningar sker.

"Nu skriver alla om Centerpartiet och vad de gjort och inte" Hon frågade om man inte hade någon egen politik att skriva om, och vart hon kunde se, om det som de säger hade gjorts. Vad hade moderater, socialdemokrater röstat och gjort. Givetvis borde jag vänligt upplyst, att jag inte tror att Moderatena kommer att ha någon politik, utan helt inrikta sig på lögn och söka splittring.
Hon undrade om en del frågor. Jag kunde inte svara , så jag gav rådet att hon skulle begära och läsa protokoll, där det står vad respektive politiker och parti reserverat sig osv. Sedan var det just hennes känsla som jag hänvisar till.
Här spekulerar Moderaterna, misstolkar och lägger till. Det finns inte en rad, om att försvara någon person eller något beslut. Inte heller, som påstås det vara min åsikt eller Centerpartiets om debatten i V-T. Utan just eftertanken på att politiker upplevs som gnälliga, och att det skulle vara mera konkret. Det var kvinnans ord, inte mina. Jag är själv inte undantagen.
Det Moderata inlägget om min person var så smickrande, (mitt namn nämns 5 ggr det kallas härskarteknik inom psykologin) att jag nu skall försöka mig på en liten flirt, Aliansen, det gick inte att stava till eländet i dag. Kanske beroende på den snygga inbjudan i Om att vara eller inte vara............. På inte en punkt har jag försvarat, slätat över eller på annat sätt uppfyllt moderatens dikt i lögn. Det är bara läsa och se.
Vilka hjulspår jag kommer att åka i framöver, eller i vilken form det ska dom skita i, nivån satte Moderaterna i dag. Jag är rustad, vill mitt parti skall det bli ett nöje. Vill de inte äventyra ett framtida samarbete kommer jag vara tyst.

8 kommentarer:

  1. Peter, din frustration och bitterhet över centerns läge just nu lyser igenom din text. Alliansen, eländet som du kallar det, har gjort mycket gott nationellt men lokalt finns den inte på grund av att den självgoda centern i Vimmerby inte vill stå för det man gjort/de man tillsatt. Om ni lyssnar in företagen i Vimmerby så kommer ni att få besked, varför tror du de röstat ned ditt kommunalråd och centern till under 200:e plats i rankningen? Är inte kommunalrådet (c) kommunens kontakt mot näringslivet och ansvarig för näringslivsklimatet?

    SvaraRadera
  2. Ska förtydliga: centerns tidigare kommunalråd, inte nuvarande.

    SvaraRadera
  3. Det finns ingen frustration eller bitterhet över något läge, utan bara över de rena lögner lögner som moderaterna för fram. Och inlägget ovan är bara det man kallar en förskjutning från det faktum att slutsatserna var falska.Till andra nya slutsatser utan grund.Det är en normal reaktion i männsikans psyksika skyddsmekanismer, när man blir pressad av situationen,och inte vill konfronteras med sanna fakta.
    Alliansen har visst gjort gott både på riks. Och i Vimmerby, du nedvärderar ständigt dina partikamreter, som suttit och tagit politiska beslut och ansvar i fyra år.
    Tror du att Centerpartiet gav bort platsen i AU till Tomas om vi inte trodde på allians samarbete. Nej du, Eländet som jag hänvisar till skapade Moderaterna går,ett övertramp som jag sent skall glömma.
    Jag behöver inte försvara något, jag har fyra nya år som arbetsfält, de som var med under tiden vet fakta,och får bemöta det om de vill. ni kan spekulera i bitterhet, och vad ni vill. Allt är ändå bara spekulationer utan grund.

    SvaraRadera
  4. Peter, Uppriktigt sagt så vet jag inte vad du debatterar för något. Gav centern bort en plats till moderaterna i ks? Hade moderaterna inget eget väljarstöd? Vad är det för elände du sent ska glömma? Vad är det för övertramp du pratar om? Jag har varit mycket kritisk mot denna kommunlednings arbete i fyra år, och det vet också mina partikamrater. Men de sitter inte med egen majoritet. Och Tomas har heller inte varit kommunalråd, d.v.s. haft ledartröjan. Hur i herrans namn ska centern kunna få fortsatt förtroende i kommunen om man inte medger de tillkortakommande man haft: Bosse Svenssons nämnd Teknik & Service där han är ordf. har inte kunnat hantera torgfrågan under hela mandatperioden, Carl-Axel Centerstigs, (c) kommunstyrelse bjuder ut en kommunal egendom 10 MIO under det pris som en värdering senare visar? Och du tycker att jag gör "övertramp". Hur aningslös får man vara?
    Jag ser fram emot när du i framtiden pekar på mina eventuella felbeslut. Och jag ska i så fall ödmjukt bocka, tacka för påpekandet och omvärdera och försöka rätta till. Ingen är fullkomlig men jag tänker vara rak och stå för både politik och eventuella felbeslut.

    SvaraRadera
  5. Om du läser din egen blogg. Där du påstår att jag tycker att politiker, gnäller. Vilket inte var min åsikt.
    Du påstår att tele samtal var med partifrände vilket det inte var. Allt dina egna slutsatser och lögn, jag har inte sagt eller gjort det.
    Jag tycker jag var tydlig ovan, Det finns inte mer att säga. Mer än att önska en Glad påsk.

    SvaraRadera
  6. Moderaterna gavs en plats i KS au (i alliansanda) mot att Centern fick ordförandeskapet i Vimmerby energi. Under den föregående mandatperioden hade Centern haft två mandat i KS au. Det har uttryckts att det var lättare att styra och mindre kohandel i KS au med 2 centerpartister där. Moderaterna i form av Tomas Petersson har alltså haft god insyn och stora möjligheter att påverka många beslut i det organ där många viktiga beslut tas eller bereds. Detta var min tolkning av vad som sagt kring hur besättningen av olika funktioner gjordes efter förra valet. Rätta mig gärna om något inte stämmer med denna förenklade beskrivning. Micael, lyft luren och prata med Tomas om vilka beslut som tagits i KS som han reserverat sig mot. Debattera dem och slå inte mer på er själva eller allianspartier om ni har för avsikt att samarbeta framöver. Litet tips från en av de nya! Glad PÅSK, alla entusiaster för Vimmerbys framtid!

    SvaraRadera
  7. Glad påsk själva Peter och Ingela!
    Oavsett vilket tycker jag det är jättebra att ni är med och tycker och diskuterar, i hårda eller lätta ordalag spelar mindre roll. Det visar engagemang och det behover Vimmerby mer än nåt annat. (s) däremot verkar sitta på åskådarplats och där kan de ju bli kvar...

    SvaraRadera
  8. Men Micael och Peter och Ingela inte vill vi lägga oss i eran släktträta om vem som sa vad. Det sköter ni så bra själva.Oavsett så GLAD PÅSK på er alla här från läktarplats!

    SvaraRadera