tisdag 23 mars 2010

Klippa och klistra gör visst alla!

Känner att jag måste försöka förtydligas lite.
Man har i Vimmerby Tidning hänvisat till att "Peter Fjällgård påstår att det kostar 50 miljoner" Detta i en parti kollegas inlägg i debatt. Sanningen är att hon hänvisade till min uträkning på den här bloggen. Detta klippte tidningen bort, och satte mitt namn i stället. Detta utan att man kontaktat Ingela NN om det. det sätter hennes inlägg på kant, och även mig, då själva grunden saknas. Det kan också ge vissa glädje yttringar hos motståndaren i debatten.


Jag har nu gjort en MARJASIN, och klippt in en del av svaret Streck i RUT debatten.

Detta var underlaget för min uträkning kring vad 6 timmars arbetsdag kan kosta.
Nu antar jag att detta är ett socialdemokratiskt förslag, i debatten.
För man kan ju inte föra en saklig debatt, med argument inför ett val, som bara är just tanker eller önskningar. Hur trovärdihgt blir det.
Nedag ur svaret från Högberg/Nilsson

"Sänkt arbetstid, att heltidsmåttet blir sex timmar, skulle göra livet lättare för de flesta barnfamiljer. Kortare arbetstid och högre barnbidrag skulle ge barnfamiljer betydligt mera än möjligheten att dra av hushållsnära tjänster"

Uträkningen finns i sin helhet nedan i bloggen.
Det är ett utfall på ca 50 miljoner.
Höjda barnbidrag, vad kostar det? Och vad kostar det att starta med att behovspröva barnbidraget, för det kommer att hamna på Lidingö boende barns bankbok, för att betalas ut den dag de blir myndiga. Eller kommer debatten att halta här?
RUT en åsikt, bidrag en annan?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar