torsdag 29 augusti 2013

Omorganisation är POLITIKERNAS ansvar

Jag skall i klartext nu skriva vad jag anhörig har upplevt

Det som gnagt i bröstet sedan förra gången. En brist i ledarskap och pedagogik så stor att den borde anmälas som en gigantisk arbetsskadeanmälan.

Man delger personalen att nu så skall kost gå från de köksformer som en konsult tog fram för tre år sedan till tillagningskök igen det har en ny konsult kommit fram till.

 Detta nedan är nu ett exempel i mina ögon på hur man absolut inte skall göra.

Nu närmar sig semester den så efterlängtade av medarbetare och familjer.

Innan semestern så skall nu alla medarbetare ÖNSKA tjänsteställe! Inte söka önska.....
Varför alla? Jo det skall ske om omorganisation och då skall alla söka om och kunna flyttas och ändras tjänstgöringsgrad på. Men detta handlar inte om själva omorganisationen utan OM

Man delger personalen att de skall önska och att de kan hamna vart som helst
INNAN SEMESTERN.

Hallå ledarskapet och cheferna hur tror ni att ledigheten från arbetet varit?
Tror ni era medarbetare funderat på sin framtid i yrket eller vilat sin kropp och själ med semester?

HUR MYCKET HAR ARBETATS MED FRÅGORNA UNDER SEMESTERN?

Jag antar att ni själva tog sommarsemester och då kan ju inte mera än i stort 4-5 veckors arbete gjorts?
Om något varit i två år så undrar jag HUR kan någon månads förskjutning vara så svår att göra?
Och alla hade fått en grubbelfri sommar   Jag bara undrar varför?????

Hade man startat med allt nu och varit förberedd och inventerat behov och vad man behöver och har så kan en månads förskjutning inte varit svår.

Närmare medarbetaren var det sagt i Rimforsa hörde jag

När man sedan kommer åter så möts man av ultimatum med undertonen
Du placeras där vi tycker passar det inte och du inte skriver under är du arbetslös!!!!!!
Vi har tidspress så max samtalstid ca 10 minuter arbetstagare.

Har du som arbetstagare mått dåligt skriv en arbetsskadeanmälan om ditt lidande!

Mina vänner detta är ytterst ett politiskt ansvar och det är Allianspolitiker som sitter där.
Många ser jag som nära vänner men jag skriver det ändå i demokratins år 2013 innan valet 2014 man bävar.....

Avslutar med en liten fundering:

När man lagade från grunden förra gången var man betydligt mera personaltät. Mottagningsköken behövde ju mindre personal så tid togs bort. Nu går man tillbaka igen till det gamla och från mottagningskökens mindre personal till tillagnings kök igen och då skall man vara ännu MINDRE personal? Någon konsult har fått mycket pengar för dålig matte frågan är vilken?

Magkänslan säger att om jag värmer fruns färdiga köttbullar går det fortare än om jag gör dem från grunden själv.
Nu är jag ju inte konsult eller ansvarig för detta så vad vet jag!
Man skall givetvis bli effektivare det skall ju allt.

Hoppas man har utbildat cheferna nu så det kan få ugnar att laga fortare och grytor att koka snabbare.
men det är klart det är ju bara en tanke.....................

Några fria rader från en make som ser vad man gör med en grå liten anställd i välfärdssystemet.

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar