fredag 8 april 2011

Vart ligger vi på rankingen nu?

Detta skrivs på uppdrag av de kvinnor som i dag, känner sig kränkta och förtvivlade inom kost och städ.

Ranking är modeordet i Vimmerby. Allt är staplar och skalor.
Där ryms inga människor, och inte heller känslor.

Min enkla fråga som arbetsplatsombud i Vimmerby är.
Vi låg som kommun i topp vad det gäller låg sjukfrånvaro
Vart ligger vi nu? Och vart är vi på väg.

Vi har en stor grupp inom kost som mår otroligt dåligt.
En städorganisation som inte vet något om sin framtid, och en mängd kombitjänster.

Det är dax med handling, vart är ledarskapet i Teknik och Service?
Vart har uppdraget med städs flytt till T&S fastnat?
Varför flyttas inte städ in och personalen får trygghet och lugn?
Vi ser en sommar komma, vilken fasa för många, semester med oro för vad som väntar när man kommer tillbaka.

Vi har en omsorg med varsel, och stor oro, drabbas jag, min arbetskamrat, arbetsplatsen. Glädjen är borta säger en del.Jag orkar inte mera säger andra.
Kämpa ett tag till säger jag, men gå samman, stötta varandra så blir vi starkare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar