söndag 20 mars 2011

A-kommun vart är det förankrat?

Läser på kommunalrådets logg i Vimmerby. Att det gemensamma målet i allians och tydligen även det röd/gröna blocket är att bli en A kommun!

Jag har svårt att se att det är förankrat att slakta kärnområden som omsorg och skola, för att ligga i en ekonomisk topp.

Spara för att ta bort underskott, tror jag på, men jag tror inte det finns majoritet i alliansen för slaktad välfärd, men stödet kanske finns hos Socialdemokraterna

De har bildat allians i kultur och fritid, för att utan dialog med de lokalägande föreningarna plocka bort stora delar av stödet, vore det inte bättre att samtala och se vart det går först? Och sätta ner foten sedan.

Men målet kanske är att bli ägare till ett antal byggdegårdar, som man kan sälja ut?

KD har ju markerat i pressen att de kan spräcka alliansen, så där har tydligen inte budskapen förankrats!

Jag tror mig veta att det inte finns majoritet att slakta omsorg mm, i annat alliansparti också.
Men allt handlar om val och prioritering, när förslagen kommer upp på bordet får man väga det. Men det kokar i folkrörelsen.

Och något mål om A-kommun har jag inte hört, bra service och omsorg utan minusresultat måste vara målet.

Politiker är satta att ge optimal service och omsorg till boende i Vimmerby kommun.
Inte att leta prestigefyllda platser i någon topplista.

Är det sanktionerat hos moderaterna själva?

Ska bli intressant att se vad bildnings och teknik&service kommer med.

Hur många arbetslösa Vimmerbybor ligger i potten där?

Det är ju löner till 80% som kostar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar