tisdag 18 maj 2010

Don Quijote slogs mot överhetens väderkvarnar

En enkel fråga, och en tanke.
Helt neutral, utifrån privatiseringsperspektivet.
Kan det uppstå egenintresse?

Känsligt tydligen.

Priset en radda riktade påhopp, namngivet enligt härskarteknik, men det är tydligen så
valrörelsen blir den här gången.
Att det skulle vara Moderaterna i Vimmerby som åter skulle undergräva allianspartierna, kunde man inte tro. Ena dagen vill man ha allians, nästa slipar man kniven och hugger vilt likt
väderkvarnar.
Min målsättningen är att skriva utifrån tankar, och politiska mål.
Inte riktat till någon person, då det inte har med den politiska bilden för breda massan att göra. Skulle så vara fallet kommer namnet stå där. Vad gäller påhopp på min person kommer jag även fortsättningsvis hänvisa till partiet i fråga. Det är ju om inget annat står de vi förträder för väljaren med våra tankar. Inte för att jag nämnvärt bryr mig om påhopp som sådant, det visar mera på det partiets värderingar och bemötande av andras åsikter i olika frågor, och hur man ser på sitt ansvarstagandet de senaste fyra åren.
Man har varit vågmästare med sina mandat
Min lans pekar mot mitten, Centerpartiet vik av från höger och vinande väderkvarnar, in i mitten med grön politik och förnybart samhälle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar